<$BlogRSDUrl$>

1/03/2005

 
Grasmachine

Oud & nieuw brachten wij dinerend door met familie en vrienden. Mijn vader had samen met een vriend een 7-gangen diner bereid. Tijdens de vierde gang kregen we het over de belmaffia, de tele2's en de platte daken verkopers die je iets willen aansmeren. Mijn vader had een nieuwe techniek ontwikkeld om deze colporteurs van repliek te dienen.

- Ik zeg altijd 'grasmachines.'
- En dan?
- Dat zegt die mevrouw dan ook. Ik onderbreek haar belscript met de vraag of ik haar eerst iets mag vragen. Dan zeggen ze altijd ja.
- Dus?
- Ik zeg dat ik een grasmachine te koop heb. En dan zegt die belmevrouw dat ze helemaal geen tuin heeft, of alleen een balkon, en dat ze helemaal geen grasmachine wil. En dan gaat ze weer wat vertellen over haar unieke aanbieding.
Ik doe net of ik haar niet hoor, en ik ga dan gewoon door. Die belmevrouw probeert steeds terug te keren naar haar belscript, maar ik doe net of ik gek ben en blijf mijn grasmachine aanprijzen. Dat gaat alsvolgt.

-- Dus als u nu uw hypotheek oversluit...
-- Maar mevrouw, laat me eerst nog even uitpraten over mijn grasmachine. Ik heb dus een grote en een kleine. Die kleine is 40 cm, speciaal geschikt voor kleinere gazons...
-- Meneer, ik bel voor een hypotheek. Ik heb helemaal geen tuin
-- Het is een heel mooie grasmachine. En niet duur.
-- Maar ik wil geen grasmachine. Kan ik nog even wat vertellen over de hypotheek?
-- Het is weliswaar een tweedehands, maar hij is nog als nieuw.
-- Meneer, u luistert niet.
-- Echt een prima grasmachine, degelijke makelij.
-- Als het zo moet, ga ik ophangen.
-- Jammer, want ik wil graag mijn grasmachine verkopen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?