<$BlogRSDUrl$>

11/07/2004

 
Opmerken

I.
'Je ziet er mooi uit' zei hij op het feestje.
'Dank je.'
'Je ziet er vruchtbaar uit. Zo enorm vruchtbaar.'

En ik snapte wat hij bedoelde, met mijn half voldragen zwangerschap zichtbaar tot in mijn porieen.

II.
'Wat klink je relaxed', zei ze tegen me.
'Dat komt omdat ik tegenwoordig een luizenleventje heb. R. heeft zijn baan opgezegd en is tijdelijk zonder werk. Ik sta 's ochtends op, druk Lena een kus op het voorhoofd, poepbroek of niet, omhels mijn man en ren naar de trein. Geen zorgen als ze tegenstribbelt met aankleden, of als ze onverhoopt spuugt over de zojuist schoon aangetrokken kleren van haar en mij zodat ik moet kiezen tussen mijn trein missen of de hele dag zuur ruiken. Ik kan nu een half uur later opstaan en ben dan nog twintig minuten eerder op mijn werk. Normaal liet ik alles om vijf over vijf uit mijn handen vallen. Nu kan ik 's avonds een ik klusje of gesprek afmaken zonder me zorgen te maken dat de creche sluit. En als ik dan verlaat thuiskom, staat er een fantastische maaltijd op tafel. Echt een luizenleven.'
'Je leidt dus even het leven van een man.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?