<$BlogRSDUrl$>

11/18/2004

 
Betonnen plafond

Onderzoekers hebben al vaker het bestaan van een glazen plafond vastgesteld: er zijn weliswaar geen zichtbare hindernissen voor het stokken van de carrieres van vrouwen, maar er is toch wel iets onzichtbaars -maar o zo effectief- dat hen verhindert om het tot CEO, professor, voorzitter, directeur of president te brengen. Ze zijn vrouw en zullen er nooit helemaal bijhoren, bij die mannen die over hun carriere beslissen.

Ik geloofde voor mezelf nooit zo in dat glazen plafond. Tot nu toe had ik nooit last gehad van mijn vrouw-zijn (integendeel).

Onlangs werd mij een baan aangeboden. Een heel leuke baan. Highpowered. Beschamend goed betaald. Misschien wel een droombaan.

Hij legde van alles uit, vroeg naar mijn kwalificaties. Toen keek hij naar mijn buik. 'Of moet je eerst nog bevallen?'

Ik knikte. 'In april.'

Hij zei dat het dan niet door kon gaan, want iemand die het eerste half jaar uit de running is, ja, daar had hij niets aan.

Ik knikte.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?