<$BlogRSDUrl$>

10/21/2004

 
Hallo Bandung

In de tijd dat Indonesie nog Nederlands-Indie heette, was er een radioverbinding tussen Bandung en Kootwijk. Familieleden 'belden' via de radio naar Bandung, en schreeuwden dan vanaf de Veluwe: 'Hallo Bandung.'

Mijn vader, opgegroeid in Nederlands Indie, had dit nog meegemaakt. Deze manier van communiceren was dan ook mijn vaders associatie toen hij voor het eerste emailde, zo'n jaar of vijf geleden. De reden om zich hierin te gaan verdiepen was dat ik voor een tijdje naar het buitenland vertrok.

De eerste email die ik van hem ontving in Washington DC was: 'HALLO WASHINGTON. APELDOORN HIER. ' Hij belde eerst even om te waarschuwen dat hij een email had gestuurd. In dat telefoongesprek had hij vervolgens alles al verteld wat ik de volgende dag in de email zou lezen.

Gisteren ontving ik een telefoontje van mijn vader. 'Ik heb je mijn eerste sms gestuurd.' Ik las op mijn schermpje van mijn mobieltje: 'HALLO ROTTERDAM.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?