<$BlogRSDUrl$>

9/24/2004

 
Opmerken

I.
Andre Hazes vertelde in de documentaire dat hij wel naar zijn vader aardde, hij was 'ook een horecaman.' Drama op drama overladen met drank, tranen, altijd een wolk sigarettenrook en toch vaak een grap waar je toch even om moet grinnikken.
'Precies jouw familie', merkte R. op.

II.
Ik liet de voorraad verjaardagskaarten door mijn vingers gaan. De kaart van iets groter formaat stak uit het stapeltje. Ik had 'm ooit gekocht bij een tentoonstelling. Een kunstenares had watertanks in New York gefotografeerd. Zwartwit foto' s van negentiende eeuwse installaties op de daken van de wolkenkrabbers.
Ik vond het een mooi verstild plaatje en verstuurde 'm als beterschaps-anischt naar de vriendin van mijn vader. Ze vroeg mij waarom ik 'zo'n' kaart naar haar had gestuurd. Ze had gedacht dat het een foto van een concentratiekamp was.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?