<$BlogRSDUrl$>

9/14/2004

 
Conferentie

De Francaise hield haar verhaal. Ze buitelde van de ene zin naar de ander, eerder opgewonden dan gehaast over haar vondsten. Na twee powerpoint slides kreeg ze rode koontjes die niet vloekten bij haar roze kanten bloesje onder haar paarse getailleerde jasje.
Ik vond het wel een mooi verhaal, denk ik. Precies luisteren kan ik al een jaar of twee niet meer naar verhalen die langer duren dan vijf minuten, een niet te onderschatten handicap als je in de wetenschap zit, dacht ik, totdat ik erachter kwam dat vrijwel iedereen die handicap heeft.

Toen ze nogmaals de innovativiteit van haar vondst met een trotse glimlach onderstreepte, was het tijd voor de Duitser van middelbare leeftijd om in te grijpen.

'Dit is dus fundamenteel onjuist. Het is onjuist wat betreft de gevolgde methode, onwaar wat betreft de inhoud en de conclusie ontbeert elke vorm van plausibiliteit.'
'Zzzet iess not trrrue' zei de Francaise nogal wanhopig.
'Laat me een voorbeeld geven', vervolgde de Duitser superieur rustig. 'Je hebt het over know how. Wat nou know how.' Hij keek triomfantelijk rond en hield zijn mobieltje omhoog. 'Iedereen die het menu snapt van deze mobiele telefoon, kan die fabriek van jou runnen. Meer is niet nodig. Niks high tech. Zo low tech als maar kan.'

De 30 aanwezigen lachten. Ik keek naar de Francaise. Oja, zo gingen conferenties.
Morgen ben ik aan zet.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?