<$BlogRSDUrl$>

7/15/2004

 
Vrij

Ik had een weekje vrij gepland. Lena naar de creche en ik alle tijd en gelegenheid om te doen waar ik zin in heb.

Op maandag belde mijn werk. Er was een offerteverzoek en die moest vrijdag a.s. binnen zijn. Degene voor wie die was bestemd, was met vakantie. Kon ik dat niet even doen? Ik ging al achter mijn computer zitten, bekeek de aanvraag en begon met de offerte. Gelukkig nog net op tijd, voordat ik 'm verzond, bedacht ik me dat ik hier geen zin in had. Kostte me toch een halve dag chagrijn.

Die dag zou mijn vakantie toch nog niet echt beginnen, want ik moest onder het mes. Nouja, onder het mes. Er moest een moedervlek weggehaald worden. Ik dacht dat dat gewoon even weggebrand zou worden, psssss, klaar, maar het werd een heuse snee, met hechtingen, bloed en al die dingen waar ik niet van houd.

Daarna werd Lena ziek. Niet een beetje ziek, maar piepend als een zeehondje. De dokter constateerde benauwdheid. 'In dit stadium kan ik nog niet spreken van astma, daar moet ze vaker zo'n aanval voor gehad hebben'. Ze kreeg pufjes uit een apparaat dat er nogal indrukwekkend uitzag. Voortaan 4x daags.

Mijn dochter echt ziek? Nee toch. Zo'n blakend kindje? Vandaag ging het beter. Wel een pufje, wel een drankje. Fit genoeg om naar opa en oma te gaan, maar ziek genoeg om me zorgen te blijven maken.

Lena weg. Man weg. Na vier dagen vakantie kan ik mezelf de ultieme vakantievraag stellen: wat wordt het; uitslapen, kapper, krant, film of boek? Eerst maar eens een goede cappucino.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?