<$BlogRSDUrl$>

7/30/2004

 
Op reis, met vakantie.

Ooit interviewde ik een maker van de dikke van Dale en die wees mij op een veelgemaakte taalfout. Veel mensen zeggen 'op vakantie'. Maar dat is niet correct. Het is of 'op reis', ofwel  'met vakantie.'

Ik ben met vakantie tot 23 augustus.
Hoop ik.
Want tot nu toe vallen onze vakanties nogal eens in het water. Zo ging afgelopen jaar een tripje naar Berlijn niet door wegens familiegedoe, daarna zegden we de wintersport op het laatste moment af vanwege een hartaanval van mijn vader, een paar weken geleden ging mijn vakantie op aan het verzorgen van mijn zieke dochter...ook nu is de vakantie bij voorbaat alweer een week ingekort wegens grote gebeurtenissen in de familie. Ik hoop dat de vakantiegoden met dit weekoffer genoegen nemen of dat ze te druk zijn met hun eigen besognes om een noodlotje op ons dak te gooien. 

Nog even twee romans kopen en dan kunnen we op reis gaan. Of met vakantie.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?