<$BlogRSDUrl$>

7/23/2004

 
Blote buiken in Shanghai

R. kwam terug van Shanghai. Als verrassing haalde ik hem met Lena op van Schiphol. In onze hele relatie-carriere van 16 jaar had ik dit nog nooit gedaan. Ik klopte mezelf op de borst. Misschien word ik ooit nog zorgzaam. 
Het was een goed en lief plan. Maar als altijd, is de bedoeling goed maar ben ik sloppy in de uitvoering. Zorgzaamheid kun je niet leren. Ik vertrok al te laat en een gekantelde vrachtwagen op de A4 hielp ook niet.  Drie kwartier had R. moeten wachten tot zijn twee vrouwen kwamen voorrijden. Ik had graag gehad dat hij blij was dat ik hem was komen ophalen, maar ik gunde hem nu tijd om zich over zijn jetlag-chagarijn heen te zetten.
's Avonds vertelde hij zijn Chinese verhalen. De verhalen gaan vaak over eten, we bespreken elke maaltijd altijd uitvoerig. Maar deze keer schetste R. ook nog een ander beeld.

Het was behoorlijk heet en benauwd in Shanghai. De bejaarde Chinezen hebben daar iets op gevonden. De oude heertjes stropen hun overhemd op tot op hun borstkas. Met hun blote beginnende buikjes lopen ze dan over straat.
Ik zag een wereldse straat voor me, met wolkenkrabbers, Mc Donalds, auto's. En daar tussendoor zag ik dan die oude heertjes met hun blote buiken en ik kreeg zin om het een keer met eigen ogen te zien.  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?