<$BlogRSDUrl$>

6/08/2004

 
Spek en bonen

Voetbal interesseert me nauwelijks. Ik kijk nooit naar een wedstrijd en zap samenvattingen zo snel weg dat mijn lief niet hoort dat er voetbal op t.v. is, althans, dat hoop ik. Ik praat er nooit met iemand over. Toch weet ik vrij veel van voetbal. Dat Portugal en Frankrijk favoriet zijn, bijvoorbeeld, maar vooral dat Dick momenteel nog minder vertrouwen dan Balkenende geniet. Je komt voetbal overal tegen, ook als je geen voetbal kijkt. Zo wordt nieuws en sport gecombineerd op radio 1, alsof je ook geinteresseerd zou zijn in sport, als je afstemt op nieuws en achtergronden. Maar ook via het geschreven woord sijpelt voetbal mijn leven binnen. Mijn favoriete columnist, die normaal heel zinnige waarnemingen doet, schrijft er bijvoorbeeld over, en hordes webloggers.
Maar hoeveel ik ook van voetbal afweet, de anderen weten altijd nog meer. Komend EK zal ik maar niet gaan lunchen met mijn collega's, want dan voel ik me de Thom de Graaf van het lunchgezelschap.
Eenzaam EK. Is dat geen mooie titel voor de nieuwe van Bauer en Hazes?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?