<$BlogRSDUrl$>

6/07/2004

 
Koerier

Ik heb net, voor het eerst in mijn leven, een koeriersdienst ingeschakeld. Niet voor mezelf, maar voor mijn lief. Uit de lijst van koeries koos ik een studentenbedrijfje 'dat zich in de afgelopen jaren heeft bewezen en nu een gerespecteerde speler is op de koeriersmarkt.'
Toen ik de termijn en de bestemming noemde, slikte de student. 'Is het niet goedkoper om gewoon een nieuwe voedingskabel voor de laptop te kopen?', zei hij nog, 'want het kon wel eens heel duur worden, als het een spoedklus is.' Hij voerde de getalletjes in en kwam met het eindbedrag: 'twee honderd euro mevrouw, dit moet ik echt rekenen.'
Ik vond het leuk om te zeggen dat dit bedrag geen probleem was en dat hij maar snel moest komen. 'Dan kom ik zelf wel mevrouw, als het zo'n haast heeft.'
Hij kwam de straat inscheuren in zijn bestelwagentje. Bezweet en verkreukeld kwam hij uit zijn auto. 'Er zijn niet zoveel files vandaag. Het komt allemaal goed, mevrouw'.
Ik bood hem nog een cola aan en zwaaide hem en mijn pakketje uit.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?