<$BlogRSDUrl$>

6/30/2004

 
Aandoenlijk

- Theo is een echte Rotterdammer van tegen de vijftig. Hij woont 'op Zuid' en is voormalig taxichauffeur. Die stoere bonk kijkt elke wedstrijd van het Nederlandse elftal thuis, alleen met zijn vrouw. En elke wedstrijd trekt hij een oranje t-shirt aan en doet een oranje pet op.

- Een vriend van mijn woont in de schilderswijk, Den Haag. Hij vertelde me dat er in een straat met bijna alleen maar allochtonen een spanddoek hing met de tekst: 'Doe je best, Holland.'

- Vandaag ging ik met een boemel naar mijn werk. Naast mij op het perron stond een wat dikkige heel gewone man van middelbare leeftijd. Hij droeg een degelijk regenjack, dat meer functioneel dan modieus oogde. En op zijn hoofd, 's ochtends om acht uur, op het verlaten perron, een oranje petje.

- De portier groette mij bij binnenkomst. Hij was in gesprek met een schoonmaakster, die het had over 'mombakkus' toen ik voorbijliep. De schoonmaakster droeg een oranje schort over haar gewone kleding aan, met een leeuwtje en een voetbal.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?