<$BlogRSDUrl$>

5/23/2004

 
Voornemen

Volgend jaar neem ik de hele maand mei vrij. Dat dagje werken zo af en toe tussen de vrije dagen door zet geen zoden aan de dijk. Niet aan de dijk van mijn vakantie en al helemaal niet aan de dijk van mijn werk. Die laatste was nog harder nodig dan de eerste. Mijn werk dreigt te overstromen en ik zou wel een dijkje kunnen gebruiken, juist nu.

Volgend jaar neem ik dus vrij en mijn tweede voornemen is dat ik wegga. De essentie van op vakantie gaan is namelijk dat je uit de buurt bent van familie en bekenden, schreef Grunberg ooit, maar dan mooier.

Deze meidagen heb ik wel vrij, maar ben ik nooit vrij.

Meimaand is bezoekmaand. Ik word achtervolgd door vrienden en familie. Of nee, ik achtervolg hen. Kraamvisites. Logeerpartijen. Bruiloftvoorbereidingen. Slemppartijen met oude vrienden. Vrijwel altijd is het weerzien aangenaam, vooral achteraf, maar het is geen vakantie. Of Grunberg had het mis en vakantie is vooral dat je er doodmoe van terugkeert op je werk.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?