<$BlogRSDUrl$>

5/11/2004

 
Van de catwalk naar de bedrijfskantine

Dan zie ik een meisje, of nee, een vrouw met mijn figuur. Met leuke kleren aan. Een lekker bloesje met een model broek dat precies goed is. In ieder geval van die kleren die ik nooit in de winkel zie. Die er misschien wel hangen, maar waarvan ik nooit zou overwegen om ze uit de rekken te trekken.

Dan zou ik wel op haar af willen stappen: 'Inleveren. Nu. Ik vergoed de dagwaarde, of nee, niet zeuren, de nieuwprijs en dan praten we nergens meer over'.

Sinds kort weet ik dat er mensen zijn die dat ook echt zo doen. Mijn vriend heeft het al twee maal meegemaakt. Een keer in de VS, dus dat telt niet. Maar laatst ook op zijn werk gewoon in Nederland. Hij had een mooi overhemd aan waarvan mijn collega zou zeggen 'quasi formeel.' Een medebewoner van het bedrijfsverzamelgebouw nam mijn vriend op en zei: 'kan ik 'm kopen? 100 euro. Wisselen we even op het herentoilet.'

Als ik een kledinglijn had, wist ik het wel. Mannequins op de catwalk zijn uit. Op de stoep, in de bedrijfskantines, aan de bar en in de trein met die lieden.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?