<$BlogRSDUrl$>

5/29/2004

 
Feestje

Ik weet al maanden dat die bruiloft er aankomt, en toch moet ik nog aan de speech beginnen die ik over enkele uren zal houden aan het bruiloftsmaal. Benen scheren en maskertjes gingen vanochtend voor. Ook belangrijk.

De speech staat nog niet op papier, maar tijdens het forenzen heb ik al wel bedacht hoe het zou moeten gaan. Zo'n beetje. Nu heb ik nog een uur om het precies op te schrijven. Ter inspiratie blader ik wat door de fotoboeken van de tienertijd en kindertijd, wat steken van sentimentaliteit oplevert. Wat een lieve broer.

Een foto van een 12-jarige. Kijk die haren, zijn pony veel te lang, zodat het haar in een scheiding op zijn wenkbrauwen valt. We stelden het beiden lang uit, heet bijknippen van de pony door mamma, want dan liepen we de eerste twee weken weer met een scheef trappetje op ons voorhoofd. Onder het sproetenneusje staat de mond half open, en zie je de wijd uiteenstaande voortanden. Als je goed kijkt, zie je dat hij een kralen ketting draagt. Wat vond je die ketting stoer, toen. Dezelfde ketting zou mijn sjieke grootvader nog een keer doen verzuchten: zit je bij een indianenstam ofzo?

En nu schrijven, die speech.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?