<$BlogRSDUrl$>

4/04/2004

 
Telefoongesprek met Oom Otto

- Hoe is het met u, oom Otto?
- Niet zo goed. Het was zo warm vandaag. En misschien had ik nog wel teveel kleren aan want ik was de hele dag zweterig.
- Dan kunt u toch ook iets uittrekken?
- Zo gemakkelijk gaat dat allemaal niet bij mij. Dat reguleert zich allemaal niet meer automatisch. Maar daarvoor bel ik niet. Ik ben te logeren gevraagd, over twee weken. Ik mag een nachtje komen.
- Dat is leuk.
- Nou, dat valt nog te bezien. Daar weet jij niets van. Ik mag bij die kennis komen, je weet wel. Ze moet oppassen op een huis, zo'n villa aan zee. En dan mag ik ook komen.
- En gaat u ook?
- Dat weet ik eigenlijk nog niet. Kijk, ze hebben daar natuurlijk geen douchestoel. En geen nachttafeltje. Dus dan weet ik niet of ik wel kan gaan. Ik flos altijd terwijl ik op de douchestoel zit, zie je.
- Dan kunt u misschien wel een dag overlsaan met flossen?
- Nee, dat is het begin van het einde. Dan vallen die tanden als rijpe appels uit de boom. Ik heb een leeftijd waarop je zuinig moet zijn op je gebit. Als iedereen dat zou hebben gedaan, zouden ze niet allemaal zo lopen te klapperen met hun kunstgebitten.
- Of u flost op een andere plek. Niet op de douchestoel, maar op de rand van uw bed. Is dat mogelijk?
- Ik zal er over denken. Maar ik weet het zo net nog niet. Jij onderschat die dingen altijd.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?