<$BlogRSDUrl$>

4/02/2004

 
Niet zeuren maar doen

Dat was eigenlijk het voornaamste advies van de werkcoach: niet zeuren maar doen. Dus schrijf ik dit nu in mijn hardlooppak (nog steeds veel te professioneel gezien mijn matige snelheid en belabberde techniek), met net een paar uur hard gewerkt te hebben aan een andere klus die er ook al veel te lang lag. Dat was een artikel. Ik had het stuk al maanden niet meer ingekeken.
Om mee te doen op de universiteit, stuur je af en toe een artikel naar een tijdschrift. Bij dat tijdschrift laten ze dat artikel door een aantal 'reviewers' beoordelen. Die leveren kritiek op de theorie die je niet hebt gebruikt, op de opbouw van het stuk en zo nog wat. Soms laten ze het bij een enkele opmerking, maar soms is het ook behoorlijk hard. Zo kreeg ik op mijn artikel terug: 'complete lack of relevant literature'; ' conclusions are not substantiated'; 'full of wild assumptions'. Je zou denken, dit is dus helemaal niets. Maar dan aan het einde: we vinden het een origineel artikel en zien zeker mogelijkheden tot plaatsing. Dus als u even dit commentaar verwerkt...
Ik was een tijdje pissig over dit commentaar. Maar nu dacht ik niet zeuren maar doen. Eerst mijn vaste mijn ritueel van omtrekkende bewegingen en dan begin ik. Echt.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?