<$BlogRSDUrl$>

4/01/2004

 
Bewonderen

Vandaag ook weer. Dan ben ik in gesprek met een man die alles weet. Die in twee vragen door heeft waar het zwakke punt in mijn redenering zit waar ik twee jaar op heb gewerkt. Die met een lenigheid van het ene naar het andere onderwerp hopt. Dingen écht weet, in tegenstelling tot mijn borreltafelpraat. Hij is aanstekelijk enthousiast. Ja, dan slaat bij mij onmiddelijk de bewondering toe.

'Bewondering is ook een talent', zei een vriend ooit tegen mij en ik geloof dat hij het meende. 'En je verliezen in anderen, dat kun jij ook goed.'

Die combinatie is soms lastig en het zou allemaal wel wat minder mogen. De lentezon helpt daar ook niet bij: ik kijk naar buiten en zie een groepje mannen uitbundig pratend voorbijkomen. Zie ik dat goed? Ja, het is Cruijff, voorop samen met Gergjev. Och, en is dat niet die reactionair van een Vargas Llosa, in gesprek met Bas Heijne? En vooruit, speciaal afgedaald, ook nog Adriaan Morrien, Ischa Meijer, Yehudi Menuhin...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?