<$BlogRSDUrl$>

3/27/2004

 
Uit

Het etentje dreigde bijna niet door te gaan: de oppas kwam niet opdagen. Maar om 20.00 uur zaten we dan toch op de fiets, op weg naar Foody's, ons eerste etentje samen sinds 14 maanden. Foody's is een 'trendy restaurant' in Rotterdam. Dat hadden we althans gelezen in de Lekker en van diverse mensen gehoord. Trendy in Rotterdam, dat belooft toch wat anders dan trendy in Wychen-zuid. Dus ik had mijn best gedaan. Hoge hakken, rokje, kek jekkie.

Aan het tafeltje bij de deur zaten vier niet zulke hippe bejaarden. Verder zag ik veel tenson regenjacks, een enkele rode bandplooibroek en ook nog een blauwe bodywarmer. Ik zei tegen R.: wij zijn een asset hier, voor deze zaak. R: 'daar denkt hij kennelijk anders over', want we werden door de ober in het verste hoekje weggestopt.

Het eten was fantastisch. De wijnen waren precies goed. De bediening was deskundig en gastvrij. Heerlijk om weer eens echt goed te eten. R. en ik hadden de mooiste gesprekken over vroeger, nu en later. In plaats van een toetje bestelde ik een single malt whiskey -en laat die koffie maar zitten-. Mijn whiskey was net zou oud als onze ober. Die jongen, die toch niet zo heel jong meer is, is twaalf jaar jonger dan ik! Wat word ik oud en wat is dat fijn.

Vandaag met lichte kater opgestaan. Als boetedoening 33 minuten gesjokt-jogd. En nu ben ik weer klaar voor het volgende feestje. Het leven lacht me toe.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?