<$BlogRSDUrl$>

3/01/2004

 
Telefoongesprek met Oom Otto

- Hoe is het met u, oom Otto?

- Nee, hoe is het met jou. Nog steeds verkouden?

- Nee, ik ben niet meer verkouden. Ik ben gezond.

- Nouja, gezond...daar valt nog heel wat over te zeggen. Maar niet verkouden in ieder geval. Dus je kunt bij jouw vader op ziekenbezoek? Fijn te horen dat het beter gaat met hem.
Vrijdag ben ik naar de kaaskar gelopen en heb verteld dat mijn broer goed uit de operatie is gekomen. Ik bestelde een fles wijn en ik vroeg of de verkoper er eentje met mij wilde drinken, om te toasten op mijn broer. Hij kon niet want hij moest werken, maar ik kreeg de fles van hem cadeau. En toen heb ik thuis een glaasje gedronken. Nou, dat ik een wijntje drink, mag wel in de krant. Het is niet goed, maar zo voor een keer kan het geen kwaad.

En verder heb ik bezoek gehad. Die hadden bloemen meegenomen. Wat moet ik nou met bloemen. Maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Ik heb er toch helemaal geen plaats voor. Uiteindelijk heb ik ze op het aanrecht gezet.

- Had u een vaas dan?

- Ze staan in een emmertje. Zo'n klein wit emmertje, die stond nog in de gezamenlijke douche. Wacht, er zit nog een etiket op. 'Remia fritessaus.' Dat zal wel van die dikke buurman zijn.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?