<$BlogRSDUrl$>

3/24/2004

 
Serieus

'Ik heb eens goed naar die indeling gekeken, maar ik vind dat onderwerpen a,b,c nog missen. En ook de thema's 1,2,3 moeten ergens aan bod komen.'
Instemmend gemompel.
'Als jullie dat ook vinden, denk ik dat we de boel beter kunnen omgooien. Dan doen we het zo en zo, met een nieuw deel erbij, en een reshuffle hier en dat laatste deel komt dan naar voren.'

Ja, zo was het veel beter, zeiden de mannen van minimaal twee schalen boven mij die al een half jaar aan dit project hadden gesleuteld. Het betekende extra werk, maar ons boek zou er mooier van worden.

'Ik heb gekeken naar jouw stuk. Ziet er goed uit, maar ik denk dat de koppeling naar die en die onderwerpen beter kan, op die en die manier. Ook denk ik dat je moet kijken naar de productiekolom. En in het theoretisch kader kun je meer aandacht besteden aan zus en zo.'
De prof kijkt zijn promovendus aan en hij kan zich er wel in vinden. 'Uitstekende suggesties. Dat betekent voor jouw project dat we het nu zo en zo gaan aanpakken.' Later bedankt die prof mij nog voor mijn commentaar 'Dat was heel slim van jou. En je brengt het op een manier die de promovendus goeddoet.'

Ik moet er soms nog steeds aan wennen dat ik serieus word genomen op mijn werk.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?