<$BlogRSDUrl$>

3/23/2004

 
Museum

'Ik vind dieren in de dierentuin een beetje zielig, al weet ik het niet precies want ik kom nooit in de dierentuin' zei een week of wat geleden tegen een collega.
'Nog nooit in Blijdorp geweest? Wat doen jullie dan met Lena in het weekend?'
'Wij gaan naar het museum en dat vindt ze hartstikke leuk'
'Dat Lena in een museum moet rondlopen vind ik zieliger dan dat die beesten in een hokje lopen', zei die collega toen.

En dat vind ik sinds afgelopen zaterdag ook.

Door de storm gingen we gezinsgewijs naar een tentoonstelling van Yinka Shonibare in het Boymans. Lena vond het tableau vivant achterin de zaal het mooist.
Misschien vond ze dat daarin de hybride culturele identiteit van de Brits-Nigeriaanse kunstenaar het beste was verbeeld. Of wilde ze vooral de hondjes in dit kunstwerk aaien?
Het hielp niet om haar subtiel te attenderen op andere kunstwerken. De hondjes waren en bleven het mooist en die moesten geaaid worden en in de oogjes geprikt worden. We trokken haar weg bij het kunstwerk, een spartelend brokje nijd in onze armen. En wéér groot verdriet, toen ze ook niet aan de schommel mocht zitten.

Blijdorp, here we come.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?