<$BlogRSDUrl$>

3/06/2004

 
Miss Sporty

Mijn tienerkamer in mijn ouderlijk huis is nog in originele staat. De gordijnen zijn oranje met bruin, de kamer wordt slecht verlicht door een bolle lamp van rijstpapier dat ooit oranje was. Voor het raam staat een grenen tienerbureautje (destijds voor fl 109,- bij Middelink aangeschaft. 'Wel wat duur, zeker, maar wat is dat nu helemaal als je bedenkt dat uw dochter er zes jaar lang huiswerk aan zal maken en misschien gaat dit bureau ook nog wel mee als ze op kamers gaat..' ).
Op de muren zit nog steeds het namaak jute behang, door mijzelf uitgezocht toen ik van de kleine kamer naar de grotere kamer verhuisde. Mijn broer mocht naar de zolder, waar ik zo'n beetje mijn verdere leven jaloers op ben gebleven.
Ook de letterbakken hangen er nog. Vond ik dat nog leuk toen ik 17 was? Rod Stewart geeft mij een knipoog voor het slapen gaan.
In de kast liggen nog oude schriftjes van mij, schoolkrantjes waar ik aan mee heb gewerkt, een map met tekeningen van de lagere school. Schatten die ik zonder pijn of al te lang nadenken kon weggooien. Na twee uur had ik 8 vuilniszakken vol. Tussen alle papieren kwam ik ook mijn tienerjuwelen tegen. Een bedelarmbandje. Mijn melkkies. En mijn eerste lippenstift: een oranje kleurige ' miss Sporty'. Bestaat dat merk nog?

Het mooiste zijn mijn dagboekjes. 10 dagboeken van mijn 7e tot mijn 17e. Een fragment uit dat eerste dagboek:

12 maart.
Gisteren zijn we met de auto een heel eind gaan rijden (twee uur).
We zijn ook in een kroeg geweest, dat was leuk.
Vandaag heb ik weer zo als altijd met de jongens gevoetbald.
Ik neem meestal de tennisbal mee.
We hebben gewonnen.
Maar we poten steeds overniel dus je weet haast nooit of je nou bij William zit ja of nee.
Je weet wel of je bij Jos of bij Marcel zit.
Wat die zijn de beste.
Ik heb een col gezet, het 3e col.
We hadden gym.
Maar ik was me gym spullen vergeten.

13 maart
Ik heb met Ilona gespeeld.
We hebben niet gerolschaatst.
Ik heb 's avonds naar de T.V. gekeken zo als altijd.


Wat was het leven overzichtelijk.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?