<$BlogRSDUrl$>

3/12/2004

 
Installatie-angst

Ik ben een eenvoudig meisje. Mijn lusten en kleine genoegens zijn even simpel als menselijk. Ik hoef geen rolls royce, paarlen of cup E.
33 jaar lang ben ik heel tevreden geweest met een papieren agenda. Toen kwamen er opeens collega's die mij een mooiere wereld voorspiegelden. Dat paradijs was alleen toegankelijk via de poorten van Palmtop. Dat spreekt voor zich. Erger nog, hoonde daalde op mij neer als ik niet mee zou doen aan de palmtophype.
Het installeren was een fluitje van een cent.
Alleen deed-ie het niet met de standaard software die op mijn pc stond. De helpdesk gebeld, maar ‘die ondersteunden geen palmtop’. Dus die collega’s hebben ettelijke lunchpauzes besteed aan het onderzoeken van de software-fout en hebben ‘m getailormade voor mij.
Hij deed ‘t. Ik demonstreerde de trucs van mijn Palmtop aan mijn tante, mijn buurman en iedereen die het niet wilde zien. Toen ging-ie kapot. Alles was weg. Mijn collega’s sleutelden weer wat en toen gaf-ie weer licht. Mijn Palmtop ging overal mee naar toe. Tot-ie weer kapot ging.
Mijn collega’s zeiden: dat heb ik nog nooit meegemaakt. De fabriek zei: die kunnen we niet meer maken. En nu heb ik een nieuwe HP ipaq. Hij zit nog in de doos. Die doos staat in de verste hoek van mijn kamer. Durf niet goed aan het installeren te beginnen. Want het is vast heel eenvoudig, maar vast ook te moeilijk voor zo’n eenvoudig meisje.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?