<$BlogRSDUrl$>

3/31/2004

 
Banvloek

Enige tijd geleden had ik de hulp van Mies ingeroepen toen mijn systeem mij de toegang ontzegde tot zijn site. Alleen op de Bijzinnen-site werd ik geweigerd, verder mocht ik overal komen van mijn prive internetpolitie.

Mies dacht eerst nog dat ik per ongeluk de internetsinstellingen als een soort kinderstoeltje had aangepast zodat ik tegen niets obsceens zou kunnen aanbotsen, maar dat bleek niet het geval. Zo dom ben ik ook weer niet. De computer deed gewoon raar. Onverklaarbaar raar.

Nouja, onverklaarbaar: het had waarschijnlijk ook wel te maken met de manier waarop ik alles pleeg te installeren over elkaar heen. Mijn desktop met 48 ikoontjes was Mies een gruwel.

Mies sprak de banvloek uit als een boze stiefmoeder: Clean Install. Clean Install of je zult binnenkort helemaal niet meer op internet kunnen.

Ik dacht dat het wel mee zou vallen. Zo'n vaart loopt dat allemaal niet. Maar daags na de visite van de computerdokter werden al gauw ook andere sites niet geschikt geacht voor mij. Zo mocht ik al een tijdje niet meer internetbankieren van mijn internetlijfwachten. Heel onpraktisch als je allang geen overschrijvingskaarten meer hebt en zo rood staat dat er toch echt iets van de Spaarrekening naar het rode gat moet verhuizen. Laat staan dat ik op sites werd toegelaten die sowieso de internetwetsdienaren schrik aanjagen.

En vandaag kwam Mies' kwade profetie uit. Ik ben internetloos.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?