<$BlogRSDUrl$>

2/18/2004

 
Uitstervend ras

Het enige dat rest na mijn cursus Spaans van twee maanden is het ongebruikte woordenboek. De geringe woordenschat, moeizaam verkregen, en grammatica geoefend in talloze simpele zinnetjes, zijn allang weggezakt. Op onverwachte momenten bewijst die cursus toch zijn nut, bijvoorbeeld in mijn minigesprekje met de zwepenzwierder.

Gisteren sloop de cursus ook weer mijn leven binnen. Ik las in de krant een theorie van sociobiologen over macho's. 'Macho' betekent 'reu' in het Spaans. Dus je hebt een teefje en een reu. Sinds ik dat weet, kijk ik anders tegen macho's aan. Honden, dat zijn het.

Sommige sociobiologen beweren dat macho's op het punt van uitsterven staan. Ze kunnen geen partner meer vinden om zich voort te planten.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?