<$BlogRSDUrl$>

2/25/2004

 
Smoes-bloem

Gisteren was mijn lief jarig. We hadden samen een cadeau uitgezocht. Dat is handig, zeker als je het cadeau moet passen, maar het is niet echt. Het is geen verrassing. Bij het ontbijt een klein pakje van Lena gegeven. Maar dat was het ook nog niet. Uit mijn werk kon ik nog even langs de bloemist voordat mijn trein ging. Ik kocht een grote bos tulpen. Omdat ik zoveel bossen had gekocht, kreeg ik er het laatst overgebleven bosje tulpen van de bloemist bij. Het was mooi voorjaarsvuurwerk.

In de trein was het druk. Ik wilde nog werken en ik kon niet én papierwerk op schoot hebben, en de bos tulpen. Ik legde de bos voorzichtig in het bagagerek.

Toen ik na het uitstappen het gesis hoorde van de sluitende deuren, wist ik het al. Iemand zou in Dordrecht of Breda blij gemaakt worden met een enorme bos tulpen.

Al twee keer had ik de smoes gebruikt toen ik met legen handen aan kwam bij een vriend(in): 'Sorry, bloemen in de trein laten liggen. Ja, stom hè' en ik wist dat mijn lief dat wist. Mijn lief kent namelijk het grootste deel van mijn smoezenrepertoire. En nu wilde ik hem niet zeggen dat er een mooie bos in Breda is beland omdat hij dan misschien dacht dat ik ook voor hem zo'n uitgesleten smoesje zou verzinnen. Dus ik zei niets.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?