<$BlogRSDUrl$>

2/09/2004

 
Gouden sigarettenkoker

Gisteren was ik weer even op ziekenbezoek bij mijn vader, die inmiddels al zes weken in het ziekenhuis ligt. Lag hij eerst nog aan draadjes en monitoren, nu is hij vrij man. Maar toch ook weer niet: hij mag niet roken. En dat is heel moeilijk als je vijftig jaar lang meer dan een pakje per dag hebt gerookt, Cabellero zonder filter. Cold Turkey. Geen wonder dat hij het er vaak over heeft:
- Ik mag vier sigaretten op een dag.
- Je mag hier toch helemaal niet roken?
- Jawel hoor, 's ochtends zitten er vier sigaretten in mijn sigarettenkoker. De eerste rook ik om half elf, bij de koffie, de tweede om drie uur 's middags als het bezoek weggaat, dan nog eentje na het eten en de laatste rook ik voordat ik naar bedga.
- Waar rook jij dan?
- Gewoon op mijn kamer. Als ik het twee maanden volhoud, krijg ik een gouden sigarettenkoker. Nu heb ik nog een zilveren.

Hij begon te lachen. Ik was erin getrapt.

- Pas jij maar op met jouw imaginaire sigaretten, anders krijg je er nog andere pillen bij.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?