<$BlogRSDUrl$>

1/23/2004

 
Is dat wel zo?

Ik voel mee met Oudkerk. Hij betaalde voor seks, ik voor aandacht en ook ik loop te koop met dit gedrag.
Gisteren was de eerste sessie. Vier uur lang aandacht. Als de coach over zichzelf dreigde te gaan vertellen, keek ik haar streng aan: ik betaal, ik bepaal wie hier aandacht krijgt en wie aandacht geeft.

Over het resultaat na de eerste sessie heb ik gemengde gevoelens. Ik denk bij veel wat zij zegt: 'is dat wel zo?' Bijvoorbeeld: Ik heb volgens haar veel te veel rollen opgenomen, om te beginnen in mijn prive leven. Het is niet de hoeveelheid die haar zorgen baarde, maar, in onverbeterlijke newspeak van de psychologen: 'Je geeft alleen maar' Dan denk ik: is dat wel zo? Of heb ik me beter voorgedaan dan hoe het in werkelijkheid is? Of onderschat ik nu de zwaarte van sommige rollen?
'Als je zo doorgaat, kom je over twee jaar bij me met een burn out. Schrappen en prioriteiten stellen.'
Is dat wel zo? Of is dat het nieuwe cliche onder coaches?

Gisteren lag ik om 20.00 uur in bed, nog voor Lena. Dat is wel zo.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?