<$BlogRSDUrl$>

12/21/2003

 
Falen

1. Op het kruispunt van twee vaarwegen en de ingang van de jachthaven woei het behoorlijk. Zo hard dat de regenhoes van de kinderwagen, die ik bewaarde in het netje onder de kinderwagen want je weet maar nooit, een goede moeder is op alle weersomstandigheden voorbereid, niet waar, onder de wagen werd uitgeblazen zo het water in. Ik liet de kinderwagen los om de regenhoes te vangen voor hij te water ging. Op dat moment waaide de kinderwagen om. Met Lena erin. Net 10 maanden en nu al over de kop geweest.

2. Onze woonkeuken heeft 'split level', oftewel een onhandig afstapje. Twee treden. Lena leek veilig ver weg van deze afgrond te zijn. Ik kon me nog gemakkelijk even omdraaien om een kopje te pakken. Ik draai me weer terug en zie haar in slow motion het gapend gat induiken, haar hoofd naar beneden alsof ze van de hoge springt, richting betonnen vloer. Ze stuitert twee keer, eerst op het afstapje, dan op de grond.

Daarna heb ik de hele dag geen 'nee' meer tegen haar gezegd en heeft ze haar koekjes quotum van de hele week op.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?