<$BlogRSDUrl$>

11/11/2003

 
Screensaver

Mijn R. is een goede causeur. Ik had hem ingehuurd voor een college van mij. Hij kwam de studenten vertellen over het bedrijf waar hij directeur is. Ik introduceerde hem bij mijn studenten als directeur en niet als mijn man.
Wat volgde was een prima college over ondernemerschap en strategie met schijnbaar moeiteloos daarin verweven anecdotes over intercultureel management. Wodka drinken in Polen, fluistergeld in Rusland, kussen in China. Ik luisterde ademloos naar mijn mooie man. Zo zie ik hem niet zo vaak, in pak, glimmende schoenen en een goed verhaal. Gedegen. Professioneel.
De studenten luisterden ademloos. Na afloop van het college bedankte ik hem nogmaals voor zijn komst. Dat hij tijd had weten te maken tussen zijn tripje naar Polen en China om nog even hier te komen doceren. Zo'n drukke man toch...geen woord over de aard van onze relatie.
Het college was afgelopen. Sommige studenten liepen nog even naar R. om nog wat te vragen of te zeggen. R. wilde nog wat laten zien en zocht naar een bepaalde dia in powerpoint. Opeens verscheen daar dan de screensaver. Levensgroot op de muur was een stralende moeder met kind te zien. Lena en ik lachten de wereld toe.
Ik had net zo goed kunnen zeggen: dankjewel schat. En denk je aan een halfje wit vanmiddag?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?