<$BlogRSDUrl$>

11/07/2003

 
Binnenvaart

Sinds een week of zes ligt een boot voor ons huis. Het ziet er wel gezellig uit. De binnenschipper heeft zijn hond (vuilnisbakkie) een zakdoek omgeknoopt. Zo hoort een hond van een binnenschipper eruit te zien. Ik zou de hond graag met zijn poten wijd, kop in de wind op het voorsteven zien staan, maar vooralsnog zie ik geen activiteiten die duiden op een naderend vertrek.
Naast deze boot ligt een andere boot ook alweer een dikke maand werkloos te liggen. De schipper is altijd in de weer met jerrycans. Die haalt hij stiekem uit de laadbak van zijn rode peugeot. Stiekem, want hij dekt de jerrycans altijd zorgvuldig af met vuilniszakken. Niemand weet dat die auto volstaat met jerricans, alleen ik (is die hele binnenvaart soms één grote dekmantel van Al Quaida?).
Hoe zwaar gesubsidieerd zullen zijn vrachtjes zijn, als je 6 weken voor anker kunt gaan? Of is het een monopolie en vraagt men absurd hoge prijzen? Ik weet het niet, maar het lijkt me geen slecht beroep als je regelmatig 6 weken vrij hebt.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?