<$BlogRSDUrl$>

10/13/2003

 
Vandaag is mijn moeder 8 jaar dood. We, zijnde 'het gezin', hebben het niet gezamenlijk herdacht. Wij hebben het namelijk nooit gezamenlijk herdacht en dat is voor mij ook nooit een issue geweest. Maar sinds ik zelf moeder ben, is mijn relatie met (tot?) mijn moeder veranderd. Ik had er behoefte aan om eens bijelkaar te komen en nog eens die anecdote te horen, nog eens dat 8mm filmpje te zien dat ik al in geen 15 jaar heb gezien, of te horen hoe dat en dat nu was gegaan. Samen te zijn rondom mijn moeder, dat had ik gewild.
Een tijdje terug heb ik mijn broer en vader gepolst om bijelkaar te komen op ofwel de verjaardag dan wel de sterfdag van mijn moeder, maar dat bleek geen optie. Nu R. ook nog eens in het buitenland is, gedenk ik in mijn eentje. En dat leidt niet tot mooie gedachten, blijkt.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?