<$BlogRSDUrl$>

10/19/2003

 
In de trein

Ik zit niet-roken. De coupe zit helemaal vol. Zo te zien vader en zoon, een hittepit, een heel deftige mevrouw, een heer van middelbare leeftijd en zo nog wat gewone mensen. Naast mij zit een meisje dat in en koffertje zo groot als een handtas een vogel vervoert. In de coupe zitten verder drie vrienden van een jaar of 16, 17, die onderling marrokaans-nederlands spreken met scherpe essen en zetten en ook veel sschjjj klanken. Sla wordt schjla, al betwijfel ik of juist dit woord werd gebezigd. Ze dragen alle drie een petje en zijn gekleed in trainingspakken.
Een van de jongens steekt een sigaret op. De rest van de coupe kijkt geergerd, maar zegt niets. Dan zeg ik: je mag hier niet roken. De rokende tiener: jawel hoor, als ik dat wil, rook ik hier. Wat wou je mij maken? De overige reizigers kijken op dit moment ofwel uit het raam of kijken mij strak aan.
Gelukkig remt de trein af om te stoppen bij mijn eindbestemming, want ik weet ook niet wat ik hen had kunnen maken.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?