<$BlogRSDUrl$>

10/01/2003

 
Attack

Terwijl ik zat te internetten zag ik bij het Norton ikoontje een rood uitroeptekenen verschijnen. Even klikken wat er aan de hand was. 'You are being attacked'. Iemand probeerde een Trojan Horse bij mij naar binnen te loodsen. Wauw. Ik voelde me als de hoofdrolspeler van de Matrix. De oorlog was begonnen.
De aanvaller werd met IP adres vermeld. Dubbelklikken op het ip adres resulteerde in een wereldkaart. Generaal Norton beloofde mij dat de computer waarvandaan de aanval werd uitgevoerd, zou worden gelokaliseerd. Ademloos keek ik naar de wereldkaart. Waar zou mijn aanvaller zich bevinden? Azie? Amerika? Zou het mijn buurman zijn?
Ik nam de gevechtshouding aan. Daar zat ik in mijn leren catsuit, op het puntje van mijn stoel, mijn haren strak achterover in een staart, klaar om mijn ninja-karate klappen uit te delen.
Na enkele seconden zoemde Norton in op de kaart van de VS. Aha, daar zat de bastard. Norton zoemde verder in op de West Coast om uiteindelijk LA te omcirkelen. De cirkel knipperde en ging gepaard met een mild alarmtoontje. Onderin beeld zag ik straat en huisnummer van de provider.
Generaal Norton bezwoer me dat de aanvaller onschadelijk was gemaakt. Zo, dat hadden Norton en ik toch maar weer even gedaan, op een schijnbaar gewone dinsdagavond. De buren in de nette straat hadden er geen weet van welk gevecht hier zojuist had plaatsgevonden en dat was maar goed ook. Norton en ik wilde geen onnodige onrust zaaien. Wij zijn gewend ons werk in stilte te doen.
Ik gaf Norton een knipoog ten afscheid en hij stak zijn duim omhoog terwijl hij sneller dan het licht uit mijn gezichtsveld verdween. See ya soon, commander Louter, hoorde ik hem nog zeggen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?