<$BlogRSDUrl$>

9/02/2003

 
Interview
The Rules:

1 Leave a comment, saying you want to be interviewed.
2 I will respond; I'll ask you 5 questions and you give 5 answers.
3 You'll update youre website with my 5 questions and your answers.
4 You'll include this explanation .
5 You'll ask other people 5 questions when they want to be interviewed.

De vragen werden gesteld door Maarten en de vragenlijst is afkomstig van Caroline

De vragen, met de antwoorden:

1. Hoe ziet een nachtmerrie er bij jou uit?
Vallen, vallen vallen, altijd maar vallen. Meestal uit skiliften, maar ook van galerijen, duikplanken en rotsen. Ik geloof niet zo in Freuds verklaring (valangst is faalangst) maar weet ook niet waar het dan wel voor staat en of het ergens voor staat.

2. Wat vind je zo mooi aan je favoriete muziek?
Dat het me beroert op een manier die het talige voorbij gaat, voorbij het rationele. Niets en niemand anders kan dat zo als muziek.

3. Is er leven na de dood?
De wereld is voor mij allang onttoverd en ik betreur dat vrijwel nooit. Nee, er is geen leven na de dood. Het is nu 'as good as it gets' en er zijn dus geen smoesjes om het geluk uit te stellen.

4. Ajax, Feyenoord of iets anders?
Heus, buitenspel begrijp ik. Maar ik vind voetbal zo saai, zo saai. Het is geen kijksport. Zit je 90 minuten en ook nog een verlenging te kijken en dan blijft het 0-0. Volgens mij moet er wat veranderen aan de sport om het aantrekkelijker te maken, twee ballen in het veld, geen keeper of wat dan ook. Rugby is veel spannender, zelfs dart is een betere kijksport. Zei de vrouw die nooit sport kijkt.

5. Wie is je held?
De abstracte helden bestaan nog wel (zeg maar categorie Mandela, Pippi Langkous) voor mij maar iedereen die dichterbij mijn kleine universum komt, vertoont gelukkig wat rafeltjes. Zo is mijn leermeester na 7 jaar van zijn sokkel gestapt. De relatie leermeester- gezel is nu veranderd in een vriendschap. Een held minder, maar een vriend erbij. Ik heb liever vrienden dan helden.

Wil je ook geinterviewd worden door Hanneke Groenteman-louterlog, mail dan even.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?