<$BlogRSDUrl$>

9/19/2003

 
In de herkansing
Drie maanden geleden dacht ik dat ik er aan toe was om een oppas te regelen voor Lena, die toen net vier maanden was. Toen de avond dichterbij kwam, verzon ik een smoes. Ik durfde Lena gewoonweg niet achter te laten bij ons veertien jarige ('bijna vijftien') buurmeisje. Vanavond dan de tweede poging. Ik heb twee vellen handgeschreven instructies klaargelegd. Maar Lena's gebruiksaanwijzing laat zich moeilijk vertalen in hapklare instructies. Wij weten wel wanneer Lena moe is, maar probeer die vage impliciete kenmerken maar eens te beschrijven in termen die een ander begrijpt. Je kunt merken dat Lena moe wordt 'als ze wat bleker wordt en wat wazig uit haar oogjes kijkt' Hier heeft onze bijna vijftienjarige niets aan, dit is kansloos. Dan maar concentreren op de dingen die je wel kunt facilliteren. Cola Light in de ijskast.
Na zeven maanden voor het eerst weer op stap met mijn man. Nouja, op stap, op stap...we moeten natuurlijk wel voor elven thuis zijn.
Ik hoop maar dat onze oppas minder zenuwachtig is dan ik.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?