<$BlogRSDUrl$>

8/20/2003

 
- met Martijn de Lier van de helpdesk
- ik krijg geen toegang tot mijn webmail
- ah, dan moet u de helpdesk hebben
- maar ik spreek toch met de helpdesk?
- nee, ik heb een baliefunctie
- kun je me doorverbinden met de helpdesk?
- nee, dat mogen we niet. Ik bel wel even met hen om uw probleem voor te leggen. U had een virus?
- nee, ik heb geen virus. Ik kan niet inloggen.
- tuut tuut...ik heb even met de helpdesk gebeld, en ze zeggen dat u wel kunt inloggen.
- nee, dat kan dus niet
- dan moet u het later gewoon nog eens proberen
- ik kan er al een aantal dagen niet in
- de helpdesk zegt dat het wel kan
- ....zucht...
- wat voor melding krijgt u dan? Access denied? Maar dan is uw wachtwoord waarschijnlijk niet correct
- ik weet zeker dat mijn wachtwoord klopt
- Wacht even, ik vraag het nog even na bij de helpdesk.....bent u daar nog? Dan ligt het aan uw computer. Die moet u even aan en uit zetten.
- nee, daar ligt het niet aan. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd.
- ik vraag het nog even aan de helpdesk....mevrouw? ze zijn aan het lunchen. U kunt het vanmiddag nog even proberen.

Beschouw dit als een opwarmertje van mijn verhaal waarin ik pogingen doe om ADSL aangesloten te krijgen, dat ik misschien nog weleens vertel. Ik verword in dit verhaal gestaag van een naieve klant vol vertrouwen in de bureaucratie tot een hysterische, moedeloze willoze, ongerichte speelbal van een anonieme horde plaaggeesten. Elke dag een stukje hopelozer. Zelfs Kafka's 'K', hoofdpersoon uit 'het slot' steekt af als een vrolijke doelgerichte ondernemende man bij de hoofdpersoon uit mijn ADSL drama.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?