<$BlogRSDUrl$>

8/28/2003

 
Hetzelfde maar anders

Vanaf het station loop ik naar huis. Aan weerszijden van de straat staan lage flats. Op een balkon aan de linkerkant van de straat staat een meisje van een jaar of elf. Ze ziet er meisjesachtig uit, zo met die paardenstaart en een kettinkje met plastic kraaltjes. Het meisje wordt toegeschreeuwd door een meisje van de overkant, dat ook op een balkon staat.
Het tafereel doet me denken aan vroeger, toen ik ook met een vriendinnetje stiekum uit het raam hing en geheime boodschappen uitwisselde. Soms via een ingenieus medium, bestaande uit twee conserveblikken en een wollen draad. Terwijl ik mijn oude buurmeisje weer voor de geest haal, helpen de twee tienermeisjes mij uit de snoezige droom:
- tering kankerhoer, roept de lieve paardestaart
- ga je broertje pijpen, riposteert het meisje van de overkant.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?