<$BlogRSDUrl$>

7/24/2003

 
Pitsie patsie pantsie wij gaan met vakantie
pitsie patsie demping, wij gaan naar de camping

zongen we vroeger in de auto.
Dit is een liedje van 'onze kleine vriend Biotex' . Vroeger, toen ik nog onschuldig en gelukkig was, zaten er gratis plaatjes bij de tonnen van dit wasmiddel. Biotex maakte altijd van alles mee. Soms was er een leeuw ontsnapt uit het circus, maar soms zat hij ook 'op het balkon, fijn in de zon, heerlijk te zonnen. De vogeltjes fluiten het hoogste lied. Maar vals fluiten mogen ze niet. Want op het balkon, fijn in de zon, zit ik heerlijk te zonnen.'
Ik ken die plaatjes bij flarden nog uit mijn hoofd. Mijn broer en ik draaiden die op zondagochtend, als mijn ouders nog wilden uitslapen. Het Cartoon network avant de kleuren t.v. zeg maar. Alle plaatjes eindigden met: 'Biotex, Biotex, onze Biotex'.

Nu ik dit zo schrijf, vind ik Biotex wel troon-waardig. Beatrix en Biotex. En Beatrix zingt:
pitsie patsie pantsie wij gaan met vakantie
pitsie patsie demping, wij gaan naar de camping.

Niet naar de camping, maar wel pitsie patsie pantsie met vakantie. Twee weken. Tenzij een leeuw ontsnapt.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?