<$BlogRSDUrl$>

7/16/2003

 
Ergerlijk
De man van het CBS had zich vantevoren al netjes aangemeld, eerst per brief en toen een telefoontje. Ons huishouden was verkozen voor diepgaande studie. Wilden wij de Nederlandse statistiek verder helpen? Ja natuurlijk wil ik dat. Hij kwam 's avond om acht uur om een 'interview bevolking' te doen. De eerste vraag was: wie leidt dit gezin? Ik: 'mijn partner en ik'. Nee, dat was niet de bedoeling. 'Wie neemt de belangrijke beslissingen?', verduidelijkte de interviewer zijn vraag. 'Nou, dat doen wij gezamenlijk'. Hij glimlachte, en stelde nogmaals een aanvullende vraag om een duidelijk antwoord te krijgen: 'wie verdient het meest, uw man of u?' Ik: 'R. verdient meer'. De interviewer: 'Dan is hij het hoofd van het gezin'.
Mijn ergenis verbaasde mezelf.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?