<$BlogRSDUrl$>

6/09/2003

 
Niet ministeriabel
Zondagmiddag, we rijden op de A1 en we halen een grote mooie glimmende auto in. Man achter het stuur, vrouw achterin. Zij leest een krant. Ik tegen R.: 'dat zie je toch niet vaak, dat een vrouw een chauffeur heeft'.
R vraagt of het een Ford was. Dan is het misschien een van de nieuwe staatssecretarissen of ministers, want Ford is de huisleverancier van de overheid. Natuurlijk kom ik niet verder dat het een grote zwarte auto was. We laten het tempo zakken en geven de bewuste auto de gelegenheid om ons in te halen zodat we kunnen zien wie het toch is, die krantlezende vrouw op de achterbank. Blond piekhaar. Nee, niet Schultz van Verkeer en Waterstaat. Zeker niet Limburgse Maria van OC en W. De rest kennen wij te slecht en komen er dus niet uit wie deze machtige vrouw is.
Ik: 'ik zou niets hebben aan een chauffeur, want ik word misselijk als ik lees in de auto.'
R.: 'dan ben je niet ministeriabel'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?